REGULAMIN FORUM UNOFANI
UNOFANI Strona Główna UNOFANI
Forum miłośników popularnego samochodu Fiat Uno i nie tylko

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana Pompy Hamulcowej w Uno
Autor Wiadomość
bajprzeznet 
Administrator
GRUPA ŁÓDZKA



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2416
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-11, 18:21   Wymiana Pompy Hamulcowej w Uno

Skromny manual na temat wymiany Pompy Hamulcowej w Uno 1.0 i zapewne 1.4 - Clip ma chyba inną, ale tu głowy nie dam.
Ponieważ pogoda nie rozpieszczała to zdjecia skromne i wszystko krótko i na temat.

Co jest potrzebne

Pompa Hamulcowa
klucz 13, 11 oraz 8 do odpowietrzenia
Strzykawka
Ew. przewody hamulcowe
Ew. Płyn hamulcowy
Druga osoba do odpowietrzenia

Na poczatek musimy się zaopatrzyć w Pompe, tutaj radze zwrócić uwage na rodzaj rozmieszczenia otworów na przewody hamulcowe.
Większość pomp ma dwa otwory blizej serwa i jeden przed zbiorniczkiem od przodu auta, natomiast spotkałem sie z pompami które mają te owtory na odwrót, co oczywiście nie przeszkodzi pewnie w działaniu - ale moga pojawić się problemy przy długości przewodów hamulcowych - gdybym ja kupił z otworami rozmieszczonymi na odwrót to przednie przewody były by za krótkie.

Pompa jaką miałem


I przykład troche z odwrotnymi otworami.


Jeśli już mamy nowa pompę warto się zabrać za demontaż starej
Znajduje się ona tutaj, jakby ktoś nie wiedział 8-)


Sama pompa jest na dwóch śrubach 13 przymocowana do serwa - rozmieszczenie srub jest skośne, niezmienne w Fiatach od czasów towarzysza Gomułki :-)
Na pompie mamy wciśniety zbiorniczek z płynem, oraz podpięte trzy przewody hamulcowe na klucz 11.

Przewody warto najpierw spróbować ruszyc kluczem, czy pójda bez problemu - dobre dojście jest do dwóch z nich, a to już wystarczy na sprawdzenie - jeśli przewód zacznie sie odkrecac to znaczy że obedzie sie bez dodatkowych kosztów, natomiast jesli nic nie ruszy to trzeba sie szykować do zakupu nowych - bo po prostu się może zerwać.

U mnie przewody gładko dawały się odkrecić wiec takowych nie kupowałem.

W pierwszej kolejności za pomoca strzykawki wyciągnałem płyn ze zbiorniczka - warto bo jest go dosyć sporo, jak ktoś miał niedawno wymieniany to po co nowy lać.
Następnie zdemontowaliśmy zbiorniczek - baaardzo ułatwia to dostep do przewodów hamulcowych i śrub od pompy. Zbiorniczek schodził ciężko, trzeba było podważyć breszką - ale wyskoczył.

Następnie mamy dostęp do przewodów które odkręcamy kluczem 11.



Następnie dwie śruby 13 mocujące pompe do serwa i już mamy ją w rękach.

Sam zbiorniczek


Porównanie starej i nowej pompy.



Nowa Pompę montujemy analogicznie - najpierw przykręcamy, potem podłaczamy przewody i montujemy zbiorniczek - także będzie ciężko wchodził i musi wejść do końca, tutaj znowu przydał się łom.

Ostatni krok to odpowietrzenie, tu sposóbów jest multum ja odpowietrzałem i na pompie i na kołach, ale nie jestem do końca zadowolony - jak zrobi się cieplej to wjade na kanał poprawić - hamulec co prawda łapie o niebo lepiej i sprawnie - natomiast pierwszy skok pedału jest dłuższy, a drugi mega krótki. Może Uno tak ma i tyle ?
Natomiast samo hamowanie jest bardzo dobre.

Ogólnie jedna osoba odpowietrza, a druga pompuje i tak w kółko od najdalej wysunietego koła.

Wielkiech filozofii jak widac nie ma, koszt nowej Pompy to ok 50zł, wiec jeśli stara nie domaga warto zainwestować i mieć święty spokój.

Przepraszam że manual krótki i mało fotek, ale specjalista nie jestem - chciałem tylko pokazać z czym to się je i że nie jest to specjalnie trudne - całość zajeła nawet nie godzinkę.
_________________
 
  Auto: Fiat Stilo 5D Rocznik: 2006 KM: 95
     
SENNA 
UnoFan


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 3174
Skąd: Znienacka
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2012-02-11, 18:27   

I malinowo :mrgreen:
Wiadomo jaki narzedz i co zrobic w manualu wiecej nie trzeba :lapka:

Ale druga osoba jest zbedna do odpowietrzania :-P
 
     
bajprzeznet 
Administrator
GRUPA ŁÓDZKA



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2416
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-11, 18:33   

Technic napisał/a:


Ale druga osoba jest zbedna do odpowietrzania :-P


W sumie fakt - można po prostu odkręcić i odpowietrzać samemu - ale w dwójkę szybciej wyszło a na tym mrozie to człowiek się uwijał żeby na obiad do domu szybko zdążyć :-P
_________________
 
  Auto: Fiat Stilo 5D Rocznik: 2006 KM: 95
     
SENNA 
UnoFan


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 3174
Skąd: Znienacka
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2012-02-11, 18:58   

bajprzeznet napisał/a:
Technic napisał/a:


Ale druga osoba jest zbedna do odpowietrzania :-P


W sumie fakt - można po prostu odkręcić i odpowietrzać samemu - ale w dwójkę szybciej wyszło a na tym mrozie to człowiek się uwijał żeby na obiad do domu szybko zdążyć :-P


Byl moj manula samemu trwa to maks 5 min dluzej :-)
Strzykawka niezbedna ;-)
 
     
romano 
UnoFan
romano



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 703
Skąd: góry świętokrzyskie
Wysłany: 2012-02-11, 19:32   

Zadam głupie pytanie. Po czym poznać że pompa jest do wymiany? Jako że jeźdzę raz uno raz golfem zauważyłem że w uno pedał hamulca trzeba wcisnąć ze 3 cm żeby zaczął mocno hamować, w golfie 1 cm z tym że w golfie gorzej hamuje i trzeba użyć nieco więcej siły przy mocnym hamowaniu. zapowietrzenie układu raczej nie wchodzi w grę więc myśle że albo pompa albo szczęki są za daleko od bębnów (chociaż samoregulatory są ok) i może stąd te jałowe 2-3 cm
  Auto: uno Rocznik: 1993 Przebieg: 249200 KM: 56
     
bajprzeznet 
Administrator
GRUPA ŁÓDZKA



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2416
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-11, 19:39   

Ja właśnie do końca nie wiem czy w Uno pedał po prostu głębiej nie wchodzi niż w innych autach, szczególnie lepszej klasy.

U mnie pompa po prostu ciekła i była cała mokra, miałem w płynie całą pompę i serwo a hamulec łapał dobrze dopiero za drugim wciśnięciem.
Ogólnie jeśli czujesz że pedał wpada i nie ma ciśnienia, a przewody, zaciski, cylinderki są w miarę szczelne to wtedy można obstawiać pompę.

Teraz pedał za pierwszym depnięciem też wpada głębiej niż w innych autach, ale hamowanie jest skuteczne.
_________________
 
  Auto: Fiat Stilo 5D Rocznik: 2006 KM: 95
     
gremlas 
UnoFan



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 1818
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-02-12, 12:36   

No i poleciał do spisu manuali :lapka:
  Przebieg: 1 KM: 121
     
bajprzeznet 
Administrator
GRUPA ŁÓDZKA



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 2416
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-12, 22:20   

gremlas napisał/a:
No i poleciał do spisu manuali :lapka:


Super :podziekowal
_________________
 
  Auto: Fiat Stilo 5D Rocznik: 2006 KM: 95
     
XmistrzuX 
UnoFan



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 99
Skąd: Pantalowice
Wysłany: 2012-02-13, 09:37   

a u mnie jest cały układ odwietrzony nic nie leje a i tak pedału hamulca nie wcisne do podłogi hamuje super ale tak z ciekawości pytam czy u wszystkich też tak jest
  Przebieg: 899
     
Dremix 
NAJLEPSZY 2012
Kiler pizza



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 2190
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-13, 09:53   

Zależy też w jakim stanie masz tarcze i klocki, jeśli klocki są zjechane to pedał wejdzie głębiej, bo tłoczek w zacisku bardziej musi "wyjść". Przed wymianą tarczy i klocków tak miałem, po wymianie delikatnie nacisnę a pedał nie wchodzi "do podłogi".
_________________
nie wiem, nie znam się, nie orientuje się, zarobiony jestem
Mój numer 1 Razem przez 32 960 km;
Mój numer 2 czysta benzyna club
eko jazda nie popłaca
"....w samochodzie ważniejszy jest stan techniczny od stanu licznika...

 
  Auto: Fiat Albea HL Rocznik: 2003 Silnik: 1.2 16V Przebieg: 109000 KM: 80
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Partnerzy:
Fiat Uno na auto-swiat.pl
kilometrowcy.pl - blog o radości podróżowania samochodem
MCRForum.Net Najlepsze forum rozrywkowe
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 24


Załóż : Własne Forum lub Własną Stronę Internetową